International Point
International Point to punkt informacyjny dla zagranicznych studentów i pracowników UMK, służący pomocą w sprawach administracyjnych, formalno-prawnych, okołobytowych.
Zagranicznych członków wspólnoty UMK zapraszamy na konsultacje indywidualne w dni powszednie, w godzinach 10:00-14:00.
Prosimy o wcześniejsze, mailowe umawianie się na spotkanie w International Point, wysyłając wiadomość na adres: koi@umk.pl (Prosimy w treści maila o krótki opis sprawy, w której mielibyśmy pomóc oraz o informacje takie jak: imię i nazwisko, status student/pracownik UMK itp.).
Punkt informacyjny mieści się w budynku "Tolerancja", na parterze w pokoju T.5, ul. Olszewskiego 16, Toruń.
Drodzy Studenci Zagraniczni!
Witamy na UMK!
Aby ułatwić wam życie, zebraliśmy kilka przydatnych informacji.
- Przygotowaliśmy dla Ciebie garść filmów instruktażowych poruszających szeroki zakres zagadnień, m.in. akademickich, finansowych, mieszkaniowych, prawnych i osobistych. Z pewnością znajdziesz tam istotne informacje o Toruniu, naszej uczelni czy o tym, jak się pracuje w Polsce. (Platforma aplikacyjna Dream nie jest już używana na naszej Uczelni)
- Inną możliwością poszerzenia wiedzy o naszej Uczelni i naszym mieście jest obejrzenie cyklu filmów „Come 2 study”, czyli wywiadów z naszą kadrą naukową, administracyjną, studentami i doktorantami na temat kultury, sportu, badań itp.
- Na koniec, dla tych z Was, którzy interesują się polską kuchnią, sugerujemy obejrzenie wykładów „Smaki Polski”, gdzie prezentowane jest, jak gotować niektóre polskie potrawy, nawet w kuchni w akademiku.
Działalność International Point:
1. Udzielanie wsparcia w organizacji pobytu studenta, doktoranta, pracownika w zakresie formalnych obowiązków po przyjeździe do Polski, w tym:
- udzielanie informacji i pomoc w wypełnianiu wniosków, przygotowaniu dokumentów dot.:
- obowiązku meldunkowego i zakwaterowania w akademikach (zasady korzystania, informacje o regulaminie itp.);
- legalizacji pobytu – koszty, wnioski, adresy, dokumenty wymagane (gdzie uzyskać?);
- ubezpieczeń zdrowotnych i spraw medycznych (NFZ, zasady zawierania umowy ubezpieczenia, również dla osób z Kartą Polaka) – koszty, adresy, co zrobić po zawarciu umowy, gdzie udać się po pomoc medyczną;
- zakładania konta bankowego (wymagania);
- użytkowania polskich kart telefonicznych;
- regulacji podatkowych dla studentów i doktorantów (oświadczenia do PIT itp.);
- uzyskania profilu zaufanego;
- w uzyskaniu potrzebnych informacji z urzędów oraz innych instytucji (wsparcie w zakresie tłumaczenia na jęz. polski);
- pomoc w zakresie umawiania na badania medycyny pracy pracownikom zagranicznym;
- pomoc w sprawach konsularnych – ew. adresy ambasad, urzędów, kontakt ze strażą graniczną.
2. Pomoc w adaptacji po przyjeździe do Torunia, w tym:
- pomoc w opracowaniu programu i zorganizowaniu Orientation Week dla studentów pełnocyklowych, współpraca w tym zakresie z zespołem Erasmus+;
- współpraca z dziekanatami, szkołami doktorskimi i DSP w zakresie onboardingu;
- wsparcie w zakresie działania USOS WEB;
- objaśnianie zasad działania legitymacji studenckiej, obowiązujących zniżek, lokalizacji poszczególnych jednostek w kampusie, na terenie Bydgoszczy i Torunia;
3. Doradztwo i bieżące informowanie w zakresie struktury organizacyjnej uczelni oraz funkcjonowania w strukturach UMK, w tym:
- udzielanie informacji i kierowanie do odpowiednich jednostek w zakresie – mobilności i możliwości związanych z grantami badawczymi, YUFE, Yerun, IDUB, Program Absolwent, Euraxess Poland, kursami językowymi i microcredentials;
- pomoc w rozliczaniu delegacji, ew. planowaniu podróży w kraju i za granicą;
- udzielanie informacji o możliwości uzyskania stypendiów (socjalne, rektora, IDUBowe, dla niepełnosprawnych, doktoranckie);
- aktualizowanie informacji na stronie internetowej International Point;
- pomoc w czynnościach niezbędnych do zakończenia spraw związanych z pobytem: np. obiegówki i wszelkie rozliczenia z uczelnią i urzędami administracji państwowej, rozwiązanie umów z NFZ, itd.;
4. Organizacja Dyżurów Eksperckich i udzielanie wsparcia w zakresie obsługi zagranicznych członków społeczności UMK innym jednostkom Uniwersytetu.
5. Koordynacja obiegu dokumentów związanych z realizacją zadań International Point oraz współpraca w realizacji projektów związanych z zakresem działalności, w tym:
- pomoc w dokumentowaniu działań projektu;
- organizacja kampanii informacyjnej i otwarcia punktu;
- uczestnictwo w szkoleniach związanych z działaniem punktu;
- monitorowanie możliwości rozwoju działań onboardingowych przez udział w projektach.
6. Informowanie o aktywnościach społeczno-kulturalnych, w tym:
- o otwartych wydarzeniach organizowanych przez miasta Toruń i Bydgoszcz;
- o wydarzeniach integracyjnych organizowanych przez Uniwersytet;
- współpraca z Welcome Café, UCS, ACKiS „Od Nowa” oraz z innymi jednostkami uczelni.