Kopernikański
Ośrodek Integracji

International Point

International Point to punkt informacyjny dla zagranicznych studentów i pracowników UMK, służący pomocą w sprawach administracyjnych, formalno-prawnych, okołobytowych.

Zagranicznych członków wspólnoty UMK zapraszamy na konsultacje indywidualne w dni powszednie, w godzinach 10:00-14:00.

Prosimy o wcześniejsze, mailowe umawianie się na spotkanie w International Point, wysyłając wiadomość na adres: koi@umk.pl (Prosimy w treści maila o krótki opis sprawy, w której mielibyśmy pomóc oraz o informacje takie jak: imię i nazwisko, status student/pracownik UMK itp.)

Punkt informacyjny mieści się w budynku "Tolerancja", na parterze w pokoju T.5, ul. Olszewskiego 16, Toruń.

 

Drodzy Studenci Zagraniczni!

Witamy na UMK!

Aby ułatwić wam życie, zebraliśmy kilka przydatnych informacji.

  • Przygotowaliśmy dla Ciebie garść filmów instruktażowych poruszających szeroki zakres zagadnień, m.in. akademickich, finansowych, mieszkaniowych, prawnych i osobistych. Z pewnością znajdziesz tam istotne informacje o Toruniu, naszej uczelni czy o tym, jak się pracuje w Polsce. (Platforma aplikacyjna Dream nie jest już używana na naszej Uczelni)

         Instruction movies

  • Inną możliwością poszerzenia wiedzy o naszej Uczelni i naszym mieście jest obejrzenie cyklu filmów „Come 2 study”, czyli wywiadów z naszą kadrą naukową, administracyjną, studentami i doktorantami na temat kultury, sportu, badań itp.

         Come 2 study

  • Na koniec, dla tych z Was, którzy interesują się polską kuchnią, sugerujemy obejrzenie wykładów „Smaki Polski”, gdzie prezentowane jest, jak gotować niektóre polskie potrawy, nawet w kuchni w akademiku.

         Taste of Poland

        Guide for Visitors

 

Działalność International Point:

1. Udzielanie wsparcia w organizacji pobytu studenta, doktoranta, pracownika w zakresie formalnych obowiązków po przyjeździe do Polski, w tym:

- udzielanie informacji i pomoc w wypełnianiu wniosków, przygotowaniu dokumentów dot.:

  • obowiązku meldunkowego i zakwaterowania w akademikach (zasady korzystania, informacje o regulaminie itp.);
  • legalizacji pobytu – koszty, wnioski, adresy, dokumenty wymagane (gdzie uzyskać?);
  • ubezpieczeń zdrowotnych i spraw medycznych (NFZ, zasady zawierania umowy ubezpieczenia, również dla osób z Kartą Polaka) – koszty, adresy, co zrobić po zawarciu umowy, gdzie udać się po pomoc medyczną;
  • zakładania konta bankowego (wymagania);
  • użytkowania polskich kart telefonicznych;
  • regulacji podatkowych dla studentów i doktorantów (oświadczenia do PIT itp.);
  • uzyskania profilu zaufanego;
  • w uzyskaniu potrzebnych informacji z urzędów oraz innych instytucji (wsparcie w zakresie tłumaczenia na jęz. polski);
  • pomoc w zakresie umawiania na badania medycyny pracy pracownikom zagranicznym;
  • pomoc w sprawach konsularnych – ew. adresy ambasad, urzędów, kontakt ze strażą graniczną.

2. Pomoc w adaptacji po przyjeździe do Torunia, w tym:

  • pomoc w opracowaniu programu i zorganizowaniu Orientation Week dla studentów pełnocyklowych, współpraca w tym zakresie z zespołem Erasmus+;
  • współpraca z dziekanatami, szkołami doktorskimi i DSP w zakresie onboardingu;
  • wsparcie w zakresie działania USOS WEB;
  • objaśnianie zasad działania legitymacji studenckiej, obowiązujących zniżek, lokalizacji poszczególnych jednostek w kampusie, na terenie Bydgoszczy i Torunia;

3. Doradztwo i bieżące informowanie w zakresie struktury organizacyjnej uczelni oraz funkcjonowania w strukturach UMK, w tym:

  • udzielanie informacji i kierowanie do odpowiednich jednostek w zakresie – mobilności i możliwości związanych z grantami badawczymi, YUFE, Yerun, IDUB, Program Absolwent, Euraxess Poland, kursami językowymi i microcredentials;
  • pomoc w rozliczaniu delegacji, ew. planowaniu podróży w kraju i za granicą;
  • udzielanie informacji o możliwości uzyskania stypendiów (socjalne, rektora, IDUBowe, dla niepełnosprawnych, doktoranckie);
  • aktualizowanie informacji na stronie internetowej International Point;
  • pomoc w czynnościach niezbędnych do zakończenia spraw związanych z pobytem: np. obiegówki i wszelkie rozliczenia z uczelnią i urzędami administracji państwowej, rozwiązanie umów z NFZ, itd.;

4. Organizacja Dyżurów Eksperckich i udzielanie wsparcia w zakresie obsługi zagranicznych członków społeczności UMK innym jednostkom Uniwersytetu.

5. Koordynacja obiegu dokumentów związanych z realizacją zadań International Point oraz współpraca w realizacji projektów związanych z zakresem działalności, w tym:

  • pomoc w dokumentowaniu działań projektu;
  • organizacja kampanii informacyjnej i otwarcia punktu;
  • uczestnictwo w szkoleniach związanych z działaniem punktu;
  • monitorowanie możliwości rozwoju działań onboardingowych przez udział w projektach.

6. Informowanie  o aktywnościach społeczno-kulturalnych, w tym:

  • o otwartych wydarzeniach organizowanych przez miasta Toruń i Bydgoszcz;
  • o wydarzeniach integracyjnych organizowanych przez Uniwersytet;
  • współpraca z Welcome Café, UCS, ACKiS „Od Nowa” oraz z innymi jednostkami uczelni.
Kopernikański
Ośrodek Integracji